Žmonės yra protingi kvailiai.
Cituojant „Gyvenimo sienų“ („Sidewalls“) filmo herojų: „mes patys nežinome ko
norime“. O nežinodami ko norime mes kuriame aplink save komfortą: telefonai,
kompiuteriai, internetas... kažkada tikėjome, kad šios priemonės suteiks mums
komunikacinį išsilaisvinimą, suteiks buities palengvinimų, bet ar tai tiesa? Ar
neišvarginame mes savo kūno ir dvasios, dalykais, kurie tapo mūsų neatsiejamybe,
bet vis dar ne prigimybe? Mes verčiame save gyventi tarp sienų, kuriomis
apsistatėme- tiek tiesiogine, tiek perkeltine prasmėmis, bet tai sekina mūsų
vidinį „aš“, kuriam reikia šviesos, reikia grynojo kontakto- gyvenimo reikia.
Javier Drolas ir Pilar López de Ayala
Gustavo
Taretto filmas iš tikrųjų neįkyriai, švelniai mesteli mums į veidus problemas,
su kuriomis susiduria dabartinis pasaulis. Šis vaidybinis filmas gimė iš
ankstesnio, 2005 metų trumpametražio Taretto filmo, kurį jis buvo pavadinęs
taip pat- „Gyvenimo sienos“. 2005 metų trumpametražis suktukas iškovojo net
keturiasdešimt tarptautinių apdovanojimų, tad, kodėl, susilaukus tokios sėkmės,
nenorėti jos dar kartą? Taip mūsuose ir pasirodo, jau vaidybiniu virtęs, filmas,
rodytas ir „Kino pavasaryje“.
Filmo
istorija paprasta, čia ir slypi filmo grožis. Pačioje Buenos Airių
širdyje gyvena Martinas (Javier Drolas) – Interneto svetainių dizaineris, tikintis, kad dėl
žmonių izoliuotumo kalti architektai. Savo ankštą butą jis palieka tik eidamas
pas psichoterapeutą. Vyrą nuolat kamuoja
mintys apie sudėtingą gyvenimą dangoraižiuose, jis svajoja pabėgti nuo kamuojančios
vienatvės. Visai šalia, bet taip toli, gyvena nuo klaustrofobijos kenčianti
jauna architektė Mariana (Pilar López de Ayala). Ši laiką leidžia projektuodama parduotuvių vitrinas.
Šie žmonės – jauni ir patrauklūs, turi daug bendrų pomėgių, abu kiek
neurotiški. Jie būtų puiki pora... jei tik susitiktų milžiniškose Buenos
Airėse, kurios virsta dar didesnėmis, dėl sienų ir laidų gausos. Laidai,
sienos, miesto architektūra, kompiuteriai, kitos komunikacijos priemonės, jų
gausa, palieka pačio žmogaus gyvenimą tuščią, nors, ar neturėtų būti
atvirkščiai?
Man be galo patiko viena filmo
vieta, kai dingus elektrai, Martinas ir Mariana išėjo pirkti žvakių ir pirmą
kartą susitiko. Kiekvienas grįžęs į savo butus skrūpulingai susidegiojo žvakes,
bet vos tik tai padarė, šviesa atsirado, tik niekas nesidžiaugė- įrodymas, kaip
pavargę mes esame nuo dabartinių savo gyvenimo sąlygų.
Buvo tikras malonumas stebėti Pilar'os bei Javier'o vaidybą, jie sukūrė puikius vaidmenis, neperdėta, natūrali tarsi per jų pačių patirtis perėjusi vaidyba praturtino vakarą.
Trumpai, „Sidewalls“ filmas apie vienišumą,
atskirtis, motyvacijos stoką į kurią patys save įstūmėme, pamiršdami išėjimą.
Bet išeiti norisi- čia ir iškyla ta didžioji šių laikų problema, kaip rasti
išėjimą? Filmas duoda atsakymą- reikia imtis iniciatyvos ir pačiam iškirsti
langą.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą