Šiandien, vakarėjant, keli
žodžiai apie 2011 kriminalinę dramą „Texas Killing Fields“ („Teksaso Mirties
Laukai“), kuri buvo paremta tikra istorija. Filmą režisavo Michael‘io Mann‘o („Visuomenės priešai“, „Paskutinis Mohikanas“)
dukra Ami Canaan Mann. „Texas Killing Fields“ antrasis filmas, kuriame moteris
gauna režisieriaus kėdę, pirmasis jos krikštas įvyko dar 2000-aisiais su „Morning“.
Naujasis filmas, kuriame
puikuojasi nemaža Holivudo žvaigždučių, pasakoja apie serijinį žudiką „įsisukusį“
lizdelį Teksaso pelkynuose. Visos jo aukos jaunos, nepilnametės ir problemų
turinčios merginos. Trys detektyvai Maikas (Sam Worthington), jo iš Niujorko
neseniai atvykęs partneris Brajanas (Jeffrey Dean Morgan) bei Maiklo buvusi
žmona Pem (Jessica Chastain) įsitraukia į šia bylą visa galva, norėdami sustabdyti
žudymus. Tačiau viskas nėra parasta, susekti tokį žudiką, kuris žudo
klaidinguose ir Teksaso miestui nepriklausančiuose pelkynuose, atskirti pelus
nuo grūdų, reikia laiko. O kur dar Bajano ir Maiko kelyje vis pasimaišanti
penkiolikmetė Anė (Chloë Grace Moretz), kurios motina namuose įsirengusi „sugertuvių
svetainę“ kas vakarą liepia jai nešdintis kuo toliau nuo namų, kai kažkur
klajoja žudikas.
Lėtai besisukantys filmo kadrai
įtraukia ne tik kaip kriminalinė istorija, bet taip pat kaip laukas, kuriame
susikryžiuoja žmogaus principų, nusistatymų bei socialinių klausimų keliai. Kiekvienam
iš filmo veikėjų šis žudikas, su juo susijusi byla, reiškia skirtingus dalykus.
Pamaldžiajam, dievobaimingajam Brajanui ji tampa antruoju šansu: Niujorką jis
paliko dėl nenusisekusios bylos. Pem tai darbas, kuriame norint išlaikyti
autoritetą, reikia būti tvirtesnei už bet kurį vyrą. Maiklas kaip visada
stengiasi laikytis pasyviai, kad nepamestų galvos: jis nenori per daug veltis
ir atsikalbinėja kur tik gali. Na, o jaunajai Anai, ši byla, tampa iniciacijos,
vedančios į kitą gyvenimo etapą, dalimi.
Šis kriminalas savyje talpina ne tik
serijinį žudiką ir su juo susijusią machulatūrą, jis taip pat užčiuopia
psichologinių bei socialinių problemų aruodus. Tikriausiai dėl šių priežasčių filmas
man ir paliko gan tvirtai sukaltos kriminalinės istorijos vaizdą. Nenuneigsime
profesionalaus aktorių darbo, bet tai neturėtų stebinti pažvelgus į pavardes.
Man patiko niekur neskubantis kameros vaizdas, kuris fiksavo grėsmės nuojautos
pilnus Teksaso vaizdus.
Kam patinka kriminalinės
istorijos, kurios sukurtos ne vien namų šeimininkėms kaip atsipalaidavimo
priemonė, siūlau pažiūrėti.
Ramaus šeštadienio.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą