Pastaruoju metu mano akiratyje
maža filmų, kuriuos būtų verta aprašyti (gal čia veikia mano pačios
nusiteikimas?), aplinkui vien tik banalios istorijos... Bet vakarykštė naktis
buvo kiek išskirtinė. Nusprendžiau, kad pasiilgau Pedro Almodovar‘o ir
belaukdama jo naujojo darbo, kuris pasirodys šią vasarą, dar kartą peržiūrėjau
kažkada seniai seniai matytą jo 2002-ųjų darbą „Hable con ella“ („Pakalbėk su
ja“). 2002-aisiais ši drama buvo apdovanota už geriausią scenarijų, o 2003-aisiais
gavo auksinį gaublį kaip geriausias užsienio filmas. Negaliu apsakyti, kaip atsigavo
dvasia stebint pro akis slenkančius filmo vaizdus. Mane visada stebina
Almodovar‘o gebėjimas papasakoti nepaprastą, sunkiai įtikimą istoriją, taip,
lyg tai būtų pats paprasčiausias nutikimas. Matyt, todėl man jo darbai ir
patinka.
Šį kart, jo paties parašyta,
istorija pasakojo apie du vyrus. Vienas yra žurnalistas, kuris įsimyli
matadorę. Kitas – terapeutas, ligoninėje slaugantis komoje esančią moterį,
kurią, prieš atsiduriant ligoninėje, pažinojo iš matymo.
Abu šie vyrai vieną dieną ir
susiduria klinikos erdvėje. Žurnalisto draugė – matadorė – yra sužalojama
buliaus ir jos smegenis ištinka klinikinė mirtis, ji atsiduria komoje. Vyras
imasi ją slaugyti ir taip susipažįsta su antruoju. Tarp jų, prižiūrint „savas“
moteris, užsimezga draugystė. Bet taip pat staiga ji ir nutrūksta, kai
žurnalistas sužino, kad matadorei yra nebereikalingas, mat, pas ją sugrįžo buvęs
mylimasis. O antrajam vyrui taip pat nelabai sekasi. Jis yra iki ausų įsimylėjęs savo slaugomą merginą ir ši meilė baigiasi gan tragiškai: jis ją,
esančią komoje, išprievartauja.
Būtent tada, vyrų keliai vėl
susikerta. Žurnalistas stengiasi padėti savo draugui, kuris dabar uždarytas kalėjime ir laukia teismo. Pirmojo mylimoji jau mirusi, o apie antrojo nėra
jokių žinių, ir tai varo terapeutą iš proto...jis nenorėjo jai nieko bloga - tik mylėti.
Skaitant šias eilutes, išgirdus
tokį pristatymą, labai lengva pasmerkti vieną, teisinti kitą, bet jei žiūrėsite
filmą, Jūs tikrai nebebūsite tokie tikri dėl nieko. Ką reiškia mylėti? Ką
reiškia būti mirusiam? Kas gali apspręsti kuris veiksmas yra moralus, o kuris
ne? Kas apsprendžia, kad žmogaus psichika yra sužalota? Tokie klausimai mane
apniko žiūrint vieną iš įsimintiniausių filmų, kokių tik esu mačiusi. Pedro Almodovar‘as
sukūrė tikrą vyrišką dramą, balansuojančią tarp gyvenimo ir mirties meilės ir
brutalumo slenksčio.
Rekomenduoju visiems, kurie
jaučiais pavargę nuo kasdienybės, kuriems reikia ko nors šviežio, tokio, kas
atgaivintų sielą.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą