Tik pasigyriau, kad pastaruoju
metu į mano akiratį neužklysta joks įsimintinesnis filmas ir, ką tu sau nori,
netikėtai pas mane atsidūręs, daugelį kino festivalių aplankęs, 2012-ųjų „Take This Waltz“ sužlugdo mano žodžius. Sarah
Polley rašyta ir režisuota kanadietiška romantinė drama, kuri pasakoja apie
28-erių Margo, man buvo tikras gardumynas.
Margo (Michelle Williams) yra
laisva rašytoja, kuri jau penkerius metus gyvena santuokoje su savo kulinaru
vyru Lu. Tačiau lėktuve atsitiktinai susipažinusi su vienu vyru, kuris,
pasirodo, yra jos kaimynas, Margo, trokšdama dėmesio ir to, ko manosi trūkstant
jos santuokoje, užmezga artimus santykius su Danieliu. Nesijaudinkit,
santuokinė ištikimybė nėra pažeidžiama (bent kol kas), tačiau užsimezgę ryšiai
pakeičia visų gyvenimus.
Visą filmą manęs neapleido
dejavu, apie ši filmo jausminį koloritą ir, bent jau man, jis turėjo milžiniškų
panašumų į Flobero piešiamą „Ponios Bovari“ pasaulį. Klaidingos iliuzijos,
noras, kad kasdienybė būtų nekasdieniška,
troškis kažko, būtent, KAŽKO, ko realybėje net nėra, verčia Margo
ieškoti to, ko, kaip liaudis pasakytų, nepamatė.
Negalima sakyti, kad Lu ir Margo
vienas kito nemyli. Visame filme pilna glaustymosi, kutaliojimosi, bučinių,
pasižaidimų ir sakymų: aš tave myliu; bet tai tušti žodžiai ir veiksmai. Atrodytų,
kad bent jau Margo juos naudoja nordama prikelti kažką, ko jau nebėra; galbūt,
net savitaigos tikslais, bet melancholija nuo kurios jai sunkiai sekasi pabėgti,
kadangi jai nėra net aiškios priežasties, ima viršų.
Keisti jos santykiai su Danieliu;
ji tiesiog pire jo „prikimba“, radusi tai, ko jai reikia: dėmesio, kalbų,
komplimentų, pojūčio, kad esi geidžiama, kad gali sugundyti vyrą... Danielis
jai tampa ta dalimi, kurią ji manosi praradusi santuokoje. Per penkerių metų
metines jiedu su vyru vargiai persimeta keliais žodžiais, ji sakosi negalinti
jo sugundyti, nekintama rutina veda į nuobodulį... Danielių ji naudoja kaip
pasitikrinimą ar gali atsispirti pagundai išduoti vyrą, kaip pasikalbėjimų ir
laisvalaikio partnerį, kuris teikia tai, ko nebėra santuokoje. Bet jau filmo
viduryje nuskamba išganinga frazė: nauji dalykai taip pat sensta.
Margo klysta, manydama, kad
iškeitusi savo vyrą į kitą vyrą ji bus laimingesnė – nauji dalykai taip pat
sensta. Bet klaidos ji neišvengia ir pabėga su Danieliu, o tai, ką matome
vėliau, tik patirtina sakytą frazę.
Labai stipri filmo vieta buvo karosėlių
scena, kai Margo ir Danielius sėdėdami jose „žaidžia“ žvilgsniais, mėgaujasi
tamsa, muzika ir sukimuisi, bet staiga mechanizmas sustoja, įsijungia šviesa ir
visi prašomi išlipti. Taip, tai tikrai buvo geras kadras, patvirtinantis, jog
mūsų gyvenimas negali būti nesustojančios karuselės (banali tiesa apie meilę).
Ginčytina man filmo pabaiga, nes
šiuose karuselės matome Margo visai vieną. Ar pritariu šiai pabaigai? Iš dalies
taip, kam gyventi su žmogumi, jei nejauti laimės. Iš dalies ne – argi mes jau
esame tokie egocentriški, kad mums sunku gyventi kartu (ypač tokiomis
sąlygomis, kokias turėjo Margo ir Lu), kai karuselės sustoja? Visą laiką
nesisuksi; pirma – tai daug kainuoja, antra – galiausiai, ir nuo taip trokštamo
nesibaigiančio sukimo, jus imtų pykinti.
Filmą tikrai verta pamatyti, nes,
kažkaip stebuklingai, jis turi kiek gilesnes šakneles, negu reikalautumėme iš
romantinės dramos. Tikrai gera režisūra, geras scenarijus, solidūs aktoriai ir
spalvinga aplinka (priešingai herojų gyvenimams) tinka tiek atgauti, tiek ir
prarasti kvapą, stebint herojų veiksmus. Filmas tikrai iš tų, kuriuos
pažiūrėčiau anrąkart.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą