Taigi, pirmasis šių metų įrašas.
Po ilgų laukimo savaičių pagaliau
išvydau vieno iš geriausių pasaulyje tituluojamo miuziklo ekranizaciją. Taip,
taip, kalbu apie „Vargdienius“. Hugo „Vargdieniai“ vienas iš mano pačių
mėgiamiausių kūrinių ir nors šis filmas nėra paties kūrinio, o miuziklo
ekranizacija, jis ne ką blogiau perteikia kūrinio esmę.
Viltys, kurias dėjau į šį filmą
pasiteisino ir pažiūrėjusi nepajutau nusivylimo. Kūrinys pasakojantis Žano
Valžano- katorgininko, nuteisto už duonos gabalėlio vagystę, ir paleisto už
gerą elgesį,- istoriją negali nejaudinti. Moralinius, teisingumo, žmogiškumo,
humaniškumo klausimus ir problemas užčiuopiantis kūrinys vertas pamatyti. Vien
jau ko vertos herojų istorijos: Fantinos, moters su mirusiomis svajonėmis, Kozetės,
našlaitės pilna meilės širdimi, Marijaus, revoliucionieriaus besiblaškančio
tarp meilės, ištikimybės šeimai ir savų įsitikinimų, Žavero, policininko
pasišventusio teisingumui ir negalinčio jo išduoti, Eponinos, mylinčios be
atsako, Tenardje, sukčių besistengiančių išgyventi bet kokia kaina ir žinoma
Gavrošo, vaikinuko įkūnijančio visą prancūzų padermę- drąsią, cinišką ir
nebijančią paaukoti savęs dėl siekių.
Miuziklą į ekranus perkelti
ryžosi „Karaliaus kalba“ režisierius Tom‘as Hooper‘is, kuris už praeitąjį
kūrinį laimėjo „Akademijos“ apdovanojimą. Pasirinkęs vaidmenims tokias garsias
pavardes kaip Jackman (Valžanas), Crowe (Žaveras), Hathtway (Fantina), Redmayne
(Marius), Cartier ir Cohen (Tenardje) bei Seyfried (Kozetė) jis pavertė
miuziklą daug žadančiu kino filmu. Jau prieš keletą mėnesių pats Jacman‘as
kalbėjo, jog Hathway už Fantinos vaidmenį verta Oskaro.
Na, kaip ten bus su tuo Oskaru
dar teks palaukti iki kol sužinosime. Kokie mano įspūdžiai iš filmo? Kadangi
jau prieš keletą mėnesių pasirodė filmo reklama su Hathway įdainuota „I Dream A
Dream“, o vėliau ilgesnė jos versija su kitais balsais, nebuvau nustebinta
atlikėjų balsiniais sugebėjimais ( juk visi sąžiningai treniravosi prieš
filmuodamiesi). Pripažinsiu, Hathway atliekama dainos versija tikrai verčia
kūną eiti pagaugais, bet visiškas netikėtumas man buvo Gavrošas (Daniel
Huttlestone), kuris buvo lygiai toks, kokį ir buvau susikūrusi jį skaitydama
kūrinį, o ką jau kalbėti apie filmo energetiką, prie kurios šis jaunuolis
tikrai prisidėjo; kitas malonus netikėtumas ausiai ir akiai buvo Eponina
(Samantha Barks), kurios atliktas vaidmuo (kad ir sutaurintas) tikrai darė
įspūdį.
Visi balsai filme bei vaidyba (ką
ir bekalbėti) buvo profesionali ir pateisino režisieriaus sumanymą, bent jau
mano galva, filmuoti dainavimą gyvai. Vaidyba dėl to tikrai buvo įtikinamesnė:
vien ko verta Jacman‘o atliekama „What Have I Done“, kuri buvo filmuojama iš
labai arti.
Tiesa, kiek silpnesnis šį kart
man pasirodė Eddie Redmayne, nors tai galėjo įtakoti tai, jog jo vaidinamas Marius apskritai nėra labai stiprus personažas,
bet dėl balso tikrai negaliu ginčytis- jis buvo puikus. Apie Boham ir Seyfried
balsus nereikėtų daug ir kalbėti- jų galimybes mes jau matėme „Mama Mia“ bei
„Svynio Todo“ premjerose. Daug svarstymų galėjo sukelti Cohen‘o pasirinkimas,
bet, reikia pripažinti, galbūt jis iš tikrųjų ekrane gali vaidinti ne tik
diktatorių ar Boratą.
Mano galva, „Vargdienių“
ekranizacija tikrai vykusi, nors mano nuomonę ir gali didžiąją dalimi įtakoti
tai, jog esu skaičiusi ir apskritai mėgstu šį kūrinį. Neskaičiusiems teksto,
jei aktyviai nesekamas veiksmas ekrane, manau, gali iškilti klausimų dėl
turinio, nes veiksmas rutuliojasi greit ir nežinantiems niuansų kai kuriuose
vietose gali būti sunkoka atsekti vyksmą, bet tai tik kelios „užgreitintos“
vietos, kurios kaži ar sugadins malonumą patiriamą stebint tokią įvairią
istoriją, vedančią mus 1832-ųjų revoliucijos gatvėmis ir atskleidžiančią pačių
niekingiausių ir nereikšmingiausių šalies gyventojų likimus.
Suvedant viską į vieną: patiko
vaidyba, patiko balsai ir muzika, patiko sukurta aplinka ir Tenardje kostiumai (ypač tai,
kaip jie pasirodo įsilauždami į vestuvių šventę). Akiai galbūt kiek pritrūko
atviresnių, masinių vaizdų su Paryžiaus vaizdais, taigi užilsusiai akiai buvo
tikra atgaiva „Do You Hear the People Sing“, kuri leido kiek atsigauti. Ir
visiškai suprantu, kodėl po premjeros daugelio šalių kino salėse skambėjo
plojimai- filmo pabaigoje dar kartą išgirstama Revoliucijos daina verčia širdį
dainuoti ir tarsi kompensuoja visą skausmą, kurį patiria miuziklo herojai: jie
vėl visi drauge, gyvi ir laimingi ir lygūs ten, kur, kaip Gavrošas teigia, visi
lygūs- kitame pasaulyje.
Filmą tikrai verta pamatyti
visiems- juk vis dėl to šis miuziklas laužia visas pasaulio sienas, o muzika ir
tekstai net gavo „Tony“ apdovanojimus ir tai tik du iš aštuonių, kuriuos jis
susišlavė, o dar keturiems buvo nominuotas, jau nekalbu apie kitus
apdovanojimus..
„Vargdienių“ ekranizacija man buvo vienas iš laukiamiausių geriausių metų įvykių su kuriais jie ir užbaigė.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą