Mano akiratyje šį kartą 2008 metų
filmas „Deganti dykuma“ („The Burning Plain“). Filmą režisavo ir scenarijų jam rašė
Guillermo Arriaga, jau visiems gerai žinomas kaip „Babelio“ (2006) ir „21
gramo“ (2003) scenarijaus autorius.
Prieš pasiekdamas didžiuosius
ekranus filmas aplankė daugelį festivalių, o Venecijos festivalyje net gavo Marcello Mastroianni apdovanojimą.
Filme vaidina tokios garsenybės kaip Charlize Theron, Kim Basinger, Jennifer
Lawrence. Taip, kaip jau pastebėjote išvardinau tik moteris ir tiesa, filme jų
istorijos svarbios kaip nieko kito.
Iš pirmo žvilgsnio filmas gali
atrodyti kaip daugiasluoksnis „Babelis“, kuriame pasakojamos trys skirtingos
istorijos. Silvijos (Charlize Theron), jaunos
moters gyvenančios Portlande, depresuotos, kankinamos savigraužos ir
galvojančios apie savižudybę. Ginos (Kim Basinger), motinos, ištvėrusios
krūties vėžį ir krūties pašalinimo operaciją, po kurios vyras nebejaučia jai
seksualinio potraukio ir, nusivylusi santuoka, ji mėgaujasi radusi tikrąją
meilę pašonėje. Trečioji moteris tai Mariana- septyniolikmetė, netekusi mamos
dukra, kuri žuvo kartu su savo meilužiu nuošaliame namelyje jam sprogus. Po
netekties ji užmezga keistus santykius su jos mamos meilužio sūnumi Santijagu (J.
D. Pardo) ir jų draugystei iškilus į viešumą jaunuoliai pabėga.
Greit, atrodytų, nieko nesusijusi
mozaika pradeda dėliotis. Sužinome, jog Mariana, tai žuvusios Ginos duktė. Tolesnė
istorija mums atskleidžia Ginos meilės „ne šeimoje“ istoriją ir tai, kaip apie
tai sužinojusi Mariana pradeda sekti motiną ir norėdama, kad jos afera baigtųsi
sugalvoja planą: padegti namelį, kuriame jie tuomet bus, bet planas
nepavyksta...namelis sprogsta. Ji negali sau atleisti, net tada, kai pabėga su
Santijagu vis prisimena, jog tai ji, kuri užmušė jų tėvus. Negalėdama taip gyventi,
ji pabėga ir palieka Santijagą vieną su ką tik jos pagimdyta dukra.
O istorija Portlande tęsiasi.
Silviją vis persekioja kažkoks vyras, kurio ji nepažįsta, galiausiai,
neištvėrusi ji nusprendžia išsiaiškinti ko jis nori. Ir mes sužinome, jog
Silvija tai ta pati kadaise kaip į vandenį dingusi Mariana, o ją sekantis vyras-
Santijago draugas, atvažiavęs iš Meksikos su jos dvylikamete dukra, Santijago
lėktuvui nukritus žemėn...
Likau sužavėta istorijos. Ir to, kokius akmenis filmas bando išjudinti: moters savivertės, atleidimo ne tik sau,
bet ir aplinkiniams, ne/supratingumo vienas kitam, kaltės.
Apskritai, tai filmas apie meilę,
nes kas daugiau yra moteris, jei ne ji? Meilė nupiginanti save dėl klaidų, už
kurias negali sau atleisti, tai Silvija. Meilė, drovi dėl nepasitikėjimo ir
palaužto moteriškumo- tai Gina, o Mariana, tai meilė, kuri tiki, jog pasitraukus
skaudės mažiau...
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą