
Šį vakarą dalinuosi trumpučiais
įspūdžiais susijusiais su Ana Karenina. Pirmą kartą su šia persona susipažinau
dar paauglystėje, beskaitydama Levo Tolstojaus eilutės, vėliau sekė tuntas
filmų, o dabar, dar vieną šios knygos, kuriai nereikia jokio pristatymo,
ekranizaciją mums pateikė Joe Wright. Tai jau trečias bendras Wright ir žymiosios
Keiros Knightley susivienijimas kuriant knygos ekranizaciją. Prisiminus „Puikybę
ir prietarus“ ar „Atpirkimą“, jau galima dėti šiokias tokias viltis, kurios
laukia būti pateisintos.
Neslėpsiu, kai prieš metus
perskaičiau, jog Ana Karenina ir vėl atrieda į kino ekranus, reagavau abejingai.
Ką naujo dar galima išpešti iki kraujo žinomoje ir jau išsunktoje istorijoje? Dar
didesnį nusivylimą kėlė pasirodęs aktorių sąrašas, kuriame vos kelios pavardės
yra peržengusios ketvirtą dešimtį, ką jau kalbėti apie pačią Aną ir Vronskį (Aaron
Taylor-Johnson), kuris gimė tame pačiame dešimtmetyje, kaip ir aš!
Būtent čia ir vyko mano vidinė
kova ir priešpriešos mąstant apie šį filmą: aktorių pasirinkimas iš pirmo
žvilgsnio nežadėjo nieko gero, bet, iš kitos pusės, galvojant apie režisierių,
tikėjausi tokios pat neprastos ekranizacijos kaip ir jo ankstesniosios.
Taigi, kankinama tokių „už“ ir „prieš“
atsidūriau kino salėje, t.y., tiksliau būtų sakyti, teatro salėje, kadangi
Wright nusprendė visą istoriją pasakoti teatro scenoje- neprireikė nei Maskvos,
nei Peterburgo, tik „senos“ Londono teatro salės.

Pažiūrėjus šią ekranizaciją,
pirmoje eilėje, man tikrai nesinori skalambyti apie aktorius ir jų vaidybą; Wright šį kartą lošė kitomis- estetinėmis- kortomis. Viskas filme buvo
taippp...taip estetiška, meniška, stilinga ir išradinga, kad maždaug vieną
trečiąją filmo paprasčiausiai prasėdi bandydamas priprasti prie šios karuselinės
aplinkos, negalėdamas atsigerėti tokiu išradingumu (žinoma čia šneku tik nuo
savęs).
Kai kažkiek prabudau iš šio
letargo ir ėmiau stebėti aktorius, pirmoji mintis buvo, jog viskas ne taip blogai, kaip galėjo būti. Ryškesnį
įspūdį man paliko Matthew Macfadyen kurtas Anos brolio Oblonskio portretas, o
pačia Ana patikėjau tik nuo antrosios filmo dalies. Vronskis, na, jam dar
reikia ūgtelėti. Jude Law Kareninas taip pat buvo vienas iš stipresniųjų, bent jau man, filmo strypų.

Kalbant apie scenarijų, jis buvo, ar man
pasirodė, vidutiniškas, gal net kiek lėkštas, kažkuo jis man priminė tą 2011
metų Džeinės ekranizacijos variantą, kai svarbiausia perbėgti per įvykius
užmirštant, jog tie įvykiai turėtų mus pasiimti ir nusitemti kartu, jei norima, kad viskas pavyktų. Tik nepagalvokite, jog tai buvo TAIP blogai, kaip Džeinės ekranizacijoje. Beje, mane sužavėjo pavykusi lenktynių scena ir Anos vėduoklės preliudas- bent jau žiūrint kine buvo tikrai įspudinga.
Dabar pereikime prie geriausios
vietos- bent jau visoms moterims- drabužių. Taip, čia, kaip ir su teatro-
Rusijos scenografija, pasidarbuota iš peties ir būtent apie juos daugiausia
skalambija žiniasklaida. Idėja to verta, 1870 ir 1950 fasonų ir medžiagų
miksuotė, ekrane Keirą pavertė lygia, o gal net pranašesne, varžove
ankstesniosioms Anoms, kurios visos buvo tikri moteriškumo simboliai. Taip pat
nereikia pamiršti ir vyrų: ir čia buvo atsisakyta tradicinės to meto išvaizdos.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą