Vakar, o gal,
reikėtų sakyti, šiandien naktį manęs visiškai netraukė pagalvė ir saldus
miegas. Tad, vietoj beprasmių bandymų užmigti, nusprendžiau pasinerti į kino
pasaulį. Išnaršiusi ir atmetusi šimtus variantų, galiausiai, nusprendžiau
suteikti šansą 1993-ųjų metų filmui „Sommersby“
(Somersbis). Juostą režisavo anglų režisierius Jon Amiel; negalėčiau pasakyti,
kad jo darbais žaviuosi, ne taip kaip, pavyzdžiui, Richard Gere, Jodie Foster, Bill Pullman
– būtent jų, o ne režisieriaus, pavardės nulėmė, kad filmas pakliuvo į mano
akiratį.
Nuskambės
kvailai, bet vis tiek nesusilaikysiu nepasakiusi: juosta remiasi prancūzų
1982-ųjų kino juosta (Le Retour de Martin
Guerre), kuri remiasi tikra istorija apie XVI a. gyvenusio Guerre dingimą.
Po šio dingimo prabėgus keletui metų, jo žmonos namuose atsiranda svetimas
vyras, prisistatantis dingusiu vyru (sakyčiau, gan įdomi istorija, tad kas
domitės įvairiais keistumėlais, siūlyčiau apie ją daugiau pasiskaitinėti).
Tiesa, Holivudas
šią istoriją, visai nenustebindamas tokiu pasirinkimu, kūrė, kaip jam įprasta,
pasiremdamas ne pirminiu šaltiniu, bet pagal tai sukurtu filmu. Ir dar ne
viskas – filmų industrijos karalius puikiai adaptavo istoriją savo rinkai. XVI
a. ir Prancūziją, 1993-ųjų filmo versijoje, keičia Amerika bei restauracijos po
Pilietinio karo laikotarpis.
Taigi, kai
Džekas Somersbis (Richard Gere) prabėgus šešeriems metams, grįžta
namo, miestelėnams nekyla net menkiausio įtarimo, kad vyras gali būti ne tas
pats jų „subinių spardytojas“ Somersbis: jis visus pažįsta, žino visų
istorijas. Įtarimas kyla tik jo žmonai (Jodie Foster)
bei jų kaimynui (Bill Pullman), kuris turėjo vilčių tapti
naujuoju ponios Somersbi vyru.
Grįžęs
Somersbis imasi gaivinti apleisto ūkio, apsodina medvilės nualintas dirvas
tabaku ir tampa tobulu vyru, kokiu tikrasis Somersbis niekada nebūtų buvęs.
Atrodo viskas gerai, bet praeitis visada randa būdą sugrįžti ir viską
sugriauti...
Filmo istorija
tikrai neprasta, vaidyba taip pat atitinka XX a. Holivudą. Puiki „chemija“ tarp
pagrindinių atlikėjų (...ir Geeeeereeee...KĄ? – Aš moteris :D) Bet, visgi, visą
filmą manęs neapleido keistas jausmas, kad iš šios istorijos režisierius
neišspaudė visko, ką buvo galima išspausti. Kad ir pati filmo pabaiga – ji turėtų
būti labai efektinga, priversti sentimentalias moteris ir visus jautruolius pasiėmus
nosines rypauti; ir rypauti dar ilgai pasibaigus filmui, bet nemanau, kad toks
efektas filme buvo pasiektas. Nors ir nepavadinčiau savęs jautruole, tačiau dėl
tokios filmo pabaigos tikrai būčiau nubraukusi ašarą, o dabar – nieko.
Viską
susumavus, „Sommersby“ įvertinimų
skalėje lieka kažkur per vidurį, gal kiek aukščiau. Juosta patiks romantikams,
istorinių dramų ir, tiesiog, gerų melodraminių istorijų mėgėjams.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą