Patikėkit, žmogus yra žuvęs, jei
savaitę planuoja aprašyti matytą filmą, bet niekaip neištaiko tam galimybės.
Tuo ir baisūs sekmadieniai, todėl prižadėjau sau daugiau sekmadienio naktimis
nežiūrėti jokių gerų filmų.
O dabar apie tai, ką mačiau prieš
savaitę, bet ko nepamiršau. Mano dėmesio centre 2013-ųjų australų-prancūzų
darbas, filmas „Adore“, kurį režisavo Anne Fontaine (geriausiai pažystama kaip „Coco
prieš Chanel“ režisierė). „Adore“ remiasi britų autorės Doris Lessing novele „Two
Grandmothers“ („Dvi senelės“).
Filmas debiutavo šiuometiniame
Sundance festivalyje pavadinimu „Two Mothers“ („Dvi motinos“), bet pavadinimas
buvo pakeistas, nors, tiesą pasakius, nesugalvoju kodėl. Galbūt jis per daug
paprastas ir akivaizdus? Gal. Vienaip ar kitaip, „Adore“ („Dievinti“)
pavadinimas filmui tikrai tinka ne ką mažiau, ir, asmenine mano nuomone,
užgauna net gilesnę istorijos giją.
Taip, šis filmas tikrai ne apie
dvi motinas, o apie dievinimą.
Įsivaizduokite dvi drauges, kurių
draugystė tęsiasi visą gyvenimą. Jos neatskiriamos. Šnekasi ir kartu būna
nuolatos, gyvena vos ne viena kitos panosėje ir net nesusimąsto, kad kada nors
kuri galėtų palikti gimtąjį jų miestelį. Jos sukuria šeimas, pasigimdo du
sūnus, kurie taip pat auga kaip geriausi draugai. Žinoma, gyvenimas atneša ir
smūgių: miršta Lilės vyras ir moteris lieka našle. O kai berniukai išauga į
jaunus vyrus, Rouzės namus taip pat aplanko neikėtumas, kai vyras gauna darbą Sidnėjuje
ir išvyksta dirbti ten, laukdamas atvykstant jos ir sūnaus Tomo.
Tada ir pradeda dėtis dalykai,
kuriuos išgirdusios senosios kartos atstovės imtų žegnoti rankas ir bėgtų į
bažnyčią. Lilės sūnus Ianas vieną vakarą atsiduria geriausios motinos draugės
lovoje, o įpykęs Tomas nulekia į Lilės patalus. Draugių sūnūs tampa jų
meilužiais.
Filmo tema sukelia daug prieštarų
ir probleminių klausimų. Ar aistra pavaldi – ar turėtų būti pavaldi – amžiui? Ar
gali vidutinio amžiaus moteris varžytis su jauna? Kiek ilgai trunka jauno vyro
aistra vyresnei moteriai? Ir kas turėtų nuspręsti ar ji galima? Lilė ir Rouzė
dalinasi savais sūnumis ir, pirmiausia nepaisydamos nieko, mėgaujasi jų jaunais
kūnais, o vėliau manosi galinčios nuspręsti, kada viską užbaigti. Tačiau kiek
vertas draugės žodis? Ar galima atsispirti aistrai? Ar būdamas sąžiningas gali
laimėti? O kur dar klausimas apie sveiką protą: šie draugių santykiai atrodė per daug prieraišūs, o tai, kad sūnūs tampa viena kitos meilužiais, dar sustiprina jų ryšį ir, tiesą sakant, prideda kaži kokio kraujomaišiško atspalvio santykiams, dėl ko jie neatrodo tokie jau nekalti. Kaip pavadinti tarp šio kvarteto susiklosčiusius santykius, grystus motinų savitarpio sutartimi?
Tiesą sakant, nuo pat tada, kai
sužinojau filmo išleidimo datą, žinojau, jog tai bus geras filmas, bet kad toks
geras tikrai nesitikėjau. Nežinau, galbūt perdedu, bet „Adore“ tikrai buvo kaip
tyro vandens gurkšnis padžiūvusioje kinematografinėje dykumoje. Tokiu jį padarė
tikrai originali istorija ir, žinoma, vaidyba. Ooo, Dieve, vaidyba!
Geriausių draugių vaidmenys buvo
patikėtos tokioms moterims, kurių profesionalumu nesuabejotų net retas – Lilę vaidino
Naomi Watts, o Rouzę įkūnijo Robin Wright. Aktorių natūra puikiai atitiko personažus
ir čia buvo filmo laimėjimas. Bet nereikėtų pamiršti ir sūnų – James
Frecheville įkūnijo Tomą, o Iano vaidmuo buvo patikėtas iš „Saulėlydžio“ sagos pražystamam Xavier Samuel, tai jo ir Robin Wright sukurti personažai man paliko
didžiausią įspūdį, net šiurpuliukai bėgo. Ypač Wright, kuriai nereikėjo nei
rėkti, nei skeryčiotis, kad perteiktų potraukį, aistrą ir skaudų savosios
laimės atsisakymą.
Viena neabejoju – „Adore“ tikrai
keliauja į geriausių šiais metais mano matytų filmų sąrašą. O visi, kam patinka
A kokybės ženklu pažymėta vaidyba, dramos, nuo kurių po kūną, ne blogiau negu
per siaubiaką, bėginėja šiurpuliukai,
skubėkite pamatyti šį filmą.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą