2013 m. gruodžio 7 d., šeštadienis

"Savęs nepažinę", arba svetimi sau...



Savęs nepažinę

Ir ateinu į pasaulį, - kodėl nežinau.
Nežinau kodėl esu čia, bet žinau ko
Tikimasi iš manęs: kad gyvensiu, kad
Jausiu ir galvosiu taip, kaip mane išmokys
Vaikštantys aplinkui žmonės. Tik ko jie
Gali išmokyt? – jei patys nieko nežino:
Nei kodėl moko, nei kodėl gyvena, nei
Kodėl vis dar valgo, - kad gyventų.
Jie negali pasakyti kur jų mokymų prasmė,
Nei kodėl moko šito, o ne kito. Jie nepažįsta –
Savęs nepažįsta. Per daug susirūpinę šalies
Tvarka ir pažanga, užsienio karais ir žudymais,
Tradicijų saugojimu ir perdavimu, kad
Paklaustų savęs: kas aš pats esu? Jie neklausia
Savęs svarbiausio, todėl gyvena lengvai
Konstruktuose paskendę, nes tuštumą
Užpildo šie juose; tai jie suteikia laisvę
Nekelti klausimo – kas aš esu? kodėl gyvenu?
Ir miršta žmonės namuose, krenta karuose ar
Baigia gatvėj priploti, net nesusimąstę –
Niekada – apie save pačius. Jie miršta svetimi –
Tiek man, tiek sau. Ir einu per gyvenimą aš,
Apsuptas svetimų ir savęs nežinančių, – jie
Tokie, kokiais būti pasakyta, - jie moko mane
Kasdien kaip svetimu tapti. Kaip pareigas
Beprasmiškas atlikti, kaip gyvenimą kurti ir
Kitą kartą auginti neklausiant. Ir pamirštu aš,
Galiausiai, tą svarbų klausimą apie save.
Pasidavęs mokymams gyvenu, mąstau,
 Veikiu ir senstu, svetimas sau ir tau.
Mirštu – niekada savęs nepažinęs.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą